Historia marki Guess

Guess to amerykańskie przedsiębiorstwo odzieżowe założone w 1981 roku w Ameryce. Czterech braci Marciano w pogoni za marzeniem przeniosło się z Francji do Kalifornii. Tam zaczęli pracę nad swoją marką, która do dzisiaj jest jedną z wiodących w świecie mody. Każdy z braci zajmował się inną gałęzią firmy. Podzielili się obowiązkami, jeden był pomysłodawca, inni zaś zajmowali się rozwojem produkcji, dystrybucją oraz reklamą.
Sławę marce zapewniły kobiece jeansy, które szybko podbiły cały świat. Firma Guess już dwa lata od założenia wprowadziła męskie jeansy. Niecały rok później w ofercie pojawiły się także zegarki. To także początek linii ubrań dla dzieci. W latach 90. marka wprowadziła także akcesoria do domów, pod nazwą Guess Home.
Jeansy, które rozsławiły markę
Znakiem rozpoznawczym Guess są przede wszystkim jeansy denim. To od nich zaczęła się historia marki i jej wielka popularność. Marce Guess udało się stworzyć nowatorskie jeansy z wykorzystaniem już popularnego materiału denim, który nosiła każda z klas społecznych. Dekatyzowane, zwężane, z trzema suwakami, a także jaśniejsze i świetnie dopasowujące się do sylwetki – takie właśnie były pierwsze jeansy marki. Nosiły nazwę Marylin, nie bez powodu. Nawiązywały do kobiecości, z jaką kojarzona była właśnie Marylin Monroe. Jeansy miały sprawić, że każda z kobiet poczuje się, jak gwiazda.
Jeansy Marylin stały się znakiem rozpoznawczym. Sukces tego modelu podkreśliła ilość sprzedaży pierwszych par. Dom towarowy Bloomingdales zamówił 24 pary jeansów Marylin. Miała być to próba sprawdzenia zainteresowania wśród klientek. Powiodła się lepiej, niż z pewnością przypuszczali właściciele. Wszystkie pary wyprzedały się tego samego dnia. Tak rozpoczął się sukces marki i jej rozpoznawalność.
Guess girl – znane twarze marki
.jpg)
Kampanie Guess charakteryzują się spójną estetyką. Do reklam zawsze wybierane są piękne kobiety, które nawet w najbardziej klasycznym ubiorze emanują zmysłowością. Początkowo marka z uwagi na brak środków stawiała na początkujące modelki. Paul, który dbał o marketing, świetnie radził sobie z wyborem modelek. Odkrył on kilka twarzy, które do dzisiaj stanowią najpopularniejsze postacie. Początki kariery w kampaniach Guess miała Eva Herzigova, Claudia Schiffer, czy Naomi Campbell. Twarzami marki były także Paris Hilton, Adriana Lima, czy Gigi Hadid. Nie obyło się również bez ikony, którą uważa się za kwintesencje piękna, gwiazda Jenifer Lopez w 2018 roku została również Guess girl.
Najnowsze trendy – szeroka oferta marki
Guess to nie tylko ubrania dla kobiet. Marka również skupia się na mężczyznach i dzieciach. W ofercie oprócz ubrań można wyróżnić akcesoria i dodatki, które cieszą się dużą popularnością. Są to między innymi zegarki Guess. Marka tworzy zegarki kwarcowe oraz mechaniczne, które słyną z bogatych zdobień i elegancji. Metaliczny błysk i ozdobne cyrkonie potrafią zawrócić w głowie.

![Małaszewicze. Uczniowie technikum szkolili ósmoklasistów [ZDJĘCIA] Małaszewicze. Uczniowie technikum szkolili ósmoklasistów [ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-malszewicze-uczniowie-technikum-szkolili-osmoklasistow-zdjecia-1765964388.jpg)



![Zalesie. Przedszkolaki dekorowały pierniki [ZDJĘCIA] Zalesie. Przedszkolaki dekorowały pierniki [ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-zalesie-przedszkolaki-dekorowaly-pierniki-zdjecia-1765796280.jpg)



![Biała Podlaska. Odeszli do wieczności [14-12-2025] Biała Podlaska. Odeszli do wieczności [14-12-2025]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/sm-4x3-biala-podlaska-odeszli-do-wiecznosci-14-12-2025-1765697551.jpg)






